Snart i Florida

Nu har vi hittat en bra lina igen! För tillfället är vi i Savannah, Georgia. Vi har sovit på soffa inatt (Alex gör det fortfarande), kl är 11.30 just nu och idag planerar vi att dra till Orlando och bo på hotell två nätter! Jag får min fetlön (månadslön plus semesterveckorna) kl 18 idag då kl e 00.00 back home.
Så vi lyxar till det med hotell, my treat, och spenderar en heldag på nöjesparkerna i Orlando :)
Igår var vi en sväng på Myrtle Beach. Åt gott, bla friterade lökringar, mumma! Onyttigt i know but when in Rome som man säger :) Det börjar bli varmare och varmare, snart konstant 30 grader! Värmen är inget problem för oss men det är så fruktansvärt kvavt ju längre söderut vi kommer.
Vi försökte oss på att låta Alex bestämma vad Martin skulle göra, det gick inte alls bra. Meningen var att jag skulle sticka ut huvudet genom rutan och flukta som värsta hunden, fick man ögonkontakt med någon skulle jag vinka och när vi kom till Starbucks skulle ja ropa högt o tydligt o gestikulera att jag hittat just det stället. Som ni ser på videon sen så gick det inte alls, inte en människa mötte vi :P
Sen vill vi ha fler kommentarer från er, som mest har vi haft 69 unika besökare på en dag (snittar på 30) men max 6-7 kommentarer, tycker vi e lite trist, vi vill ju höra från er därhemma såklart :)
Ne nu ska jag nog väcka Alex snart, men håll till godo med dessa filmer så länge!

Ocracoke

Blackbeards Lodge




Restaurant Ocracoke



Stranded




Lots of birdies



Wilmington

Battleship Wilmington



Kunde varit sämre



Myrtle Beach

Toapapperet är ju åt fel håll




Hey doggie, where's Starbucks?



Savannah

Holiday Inn




Holiday Inn 2




Savannah


Kommentarer
Postat av: auersenior

Kul att höra/se er. Ett tips dock: korta inslag fungerar bäst. Vad jag personligen saknar är några korta frågor till personer ni möter på vägen: vad jobbar de med? Hur lever de? Hur ser de på framtiden? På omvärlden? Vad vill de visa er? Vilka råd ger de? OBS! Långa svepningar med kameran är inte bra. Mer korta klipp. Pang, pang, pang - överraskning, pang, pang, pang - överraskning.

Men det viktigaste är att ni har det bra.

2009-06-25 @ 00:33:33
Postat av: Ann King

Hey you guys,

I was looking on-line and found a good site for discount coupons in Orlando. It's

http://www.orlandosaving.com/

If you can get access to a printer, there should be a few coupons that you can use. I'll let you know if I find anymore. Hope you're having fun and that everyone is being nice to you!! Take care, Ann

2009-06-25 @ 06:41:21
Postat av: Ann King

Kissimmee is VERY close to Disney World...the Kissimmee Wal-Mart at 4444 W. Vine in Kissimmee, one town over from Orlando, has a ticket center inside the store that sells discounted multi-day Disney World tickets.

They do not carry every ticket type. You have to buy the tickets in person -- they will not mail them. I would recommend calling ahead at (407) 397-0090 or (800) 669-0913 to confirm prices, hours and availability

2009-06-25 @ 06:56:17
Postat av: Cissi Alm

Jag håller med senioren där =) Men jätteskoj att kunna titta på vad ni gör!! Jag tycker dock att Martin börjar bli lite amerikaniserad nu, du pratar ju knappt svenska längre, haha! Du kommer säkert ha fin brytning när ni är tillbaka ;).

Ni verkar ha det underbart så lev i nuet, det kommer aldrig igen! Visdomsord på vägen! =)

Kram Cissi

2009-06-25 @ 11:51:38
Postat av: Martin

Kissimmee har dessutom, har jag för mig, en djävulsk slänggunga. Du binds fast i två torn, dras upp hög i ett tredje för att sedan släppas. Svårt att förklara, titta istället!



http://www.youtube.com/watch?v=OlR6qNooDVg



300 fot hög, ca 100 meter med andra ord. Kanske vore något om du saknar 95-höjd med OP:n Martin :-)

2009-06-25 @ 19:25:15
Postat av: Pernilla

Haha, synd på en väldigt rolig uppgift att ni råkade köra i en öde stad när M skulle leka hund. Mer sånt! :) Eller ännu bättre, som jag läste i någon tidigare kommentar, er alldeles egna Jaywalking. Fast vad vet jag, jag ligger ju efter i blogguppdateringen så det kanske kommer :) Instämmer för övrigt med Cissi! Take care! have fun!

KRAM

2009-07-01 @ 22:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0